Corporate governance and strategic human resource management: Four archetypes and proposals for a ne

دسته بندي : کتاب » گوناگون

Corporate governance and strategic human resource management:

Four archetypes and proposals for a new approach to corporate

sustainability


n this paper we develop a new typology connecting strategic human resource management (SHRM) to

different models of
fi
rm-level corporate governance. By asking questions concerning ownership and
control issues in the corporate governance literature and drawing on institutional logics, we build a
typological framework that identi
fi
es four
fi
rm-level archetypes of corporate governance systems. Two
archetypes represent dominant logic types (shareholder value, communitarian stakeholder), while the
other two represent hybrid organizations (enlightened shareholder value, employee-ownership). Using
these archetypes, we theorize the implications of different governance structures for SHRM and the
challenges they pose. We conclude by discussing a novel solution to many of these challenges based on
the corporate sustainability literature, and, in so doing, provide new directions for SHRM research to
tackle key challenges facing organizations and the management of people.
Crown Copyright

 

نظارت شرکتی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی: چهار الگوی اولیه و طرح های پیشنهادی برای یک رویکرد جدید جهت پایداری شرکت های بزرگ

گرائم مارتین، الاین فرنداله، جاپ پاوو، فیلیپ جی. استایلز[1]

چکیده :

در این مقاله ما نوع جدیدی از مدیریت استراتژیک منابع انسانی (SHRM) که به مدل های مختلف نظارت حقوقی در سطح شرکتی مربوط می شود را طراحی کرده ایم .با پرسیدن سوال هایی در مورد مسائل مربوط به سوابق مالکیت و کنترل امر نظارت شرکتی در گذشته و مطرح کردن آنها بر اساس منطق سازمانی، چارچوبی نوعی ساخته ایم که چهار الگوی اولیه در سطح شرکتی سیستم های نظارت حقوقی را شناسایی می کند . دو الگو از این چهار الگو انواع منطقی و شایع (ارزش سهام، ذینفعان جامعه) را نشان می دهند ، در حالی که دو الگوی دیگر سازمان های پیوندی (ارزش روشن سهام ، مالکیت کارمند) را نشان می دهند . با استفاده از این الگو ها، مفاهیم ساختارهای نظارتی مختلف برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی و چالش هایی که در برخواهد داشت را تئوری سازی کرده ایم .

ما با تجزیه و تحلیل یک راه حل جدید برای بسیاری از این چالش ها بر اساس قابلیت پایداری شرکت های بزرگ نتیجه گیری کرده ایم و در انجام این کار، دستورالعمل های جدیدی برای تحقیقات مدیریت راهبردی منابع انسانی (SHRM) به منظور مقابله با چالش های اصلی پیش روی سازمان ها و مدیریت کارکنان ارائه کرده ایم.

 

مقدمه

یکی از کانون های تمرکز مدیریت استراتژیک منابع انسانی (SHRM) مربوط به رابطه ی بین سیاست ها و شیوه های مربوط به مدیریت کارکنان و استراتژی کسب و کار سازمان ها می گردد (هاسلید و بکر، 2011) اما تعدادی از مفسران ناتوانی این امر در تعامل با ابعاد گسترده ای که در آن شرکت ها، استراتژی، مسئولان حوزه ی سرمایه ی انسانی و منابع انسانی (HR) گنجانده شده اند را به طور برجسته مطرح کرده اند (شن، 2011؛ ​​رایت، کاف 2014). پیشینه ی تحقیقات SHRM به طور خاصی در به کار گرفتن نتایج تحقیق اخیر در رابطه با حالت های مختلف نحوه ی اداره ی شرکتها شکست خورده اند که این نشان دهنده ی تاثیرات شرایط بسیار مهم بر سرمایه گذاری شرکت ها در سرمایه ی انسانی و چگونگی مدیریت کارکنان در سازمان ها می باشد (انجیل و پندلتون، 2005).

این ناتوانی گیج کننده است زیرا نحوه ی مفهوم سازی و نوع رویکرد شرکتها نسبت به نظارت شرکتی دارای پیامدهای اساسی برای   SHRMاست. به عنوان مثال، دالتون و کانلا جونیور (2003: 371) نظارت شرکتی را به عنوان "تعیین پست منابع سازمانی و حل و فصل اختلافات میان هزاران هزار نفر از مسئولان و کارکنان در سازمان ها " تعریف کرده اند .به طور مشابه، کریستینا و جکسون (2008: 475) نظارت شرکتی را به عنوان "مکانیزم های اطمینان حاصل نمودن از اینکه مدیران به حقوق و منافع سهامداران شرکت احترام می گذارند و آن سهامداران برای اخلاقی و مسئولانه کارکردن برای تولید، حفاظت و توزیع ثروت سرمایه گذاری شده در شرکت پاسخگو هستند " تعریف کرده اند .با وجود چنین اظهارات روشنی که حاکی از دخالت SHRM در امر نظارت است ، ما درک کمی از راه های نظارت و گزینه های SHRM داریم و اجرای این گزینه ها با هم ارتباط دارند . در نتیجه، نیاز به درک اینکه چگونه هر دوی این مفهوم ها در تعامل هستند وجود دارد .

سه سوال مهم از بیان این مسئله منتج می شود . اولا، انتخاب روش نظارتی چه اثری بر نحوه ی مدیریت کارکنان در یک شرکت دارد؟ دوما، فعالیتهایی مشخص از منابع انسانی چگونه بر رویکرد نظارت یک شرکت تاثیر می گذارد؟ سوما، روش های سنتی و غیر سنتی نظارتی در شرکتها چه روش هایی هستند و این روش ها برای مدیریت کارکنان چه پیامدهایی دارد ؟

در این مقاله ما یک نوع روش برای توضیح ارتباطات بین انتخاب روش نظارت شرکتی و انتخاب   SHRM طراحی کرده ایم .با نظریه های منطق سازمانی به عنوان پایه و اساس مان ،چهار الگوی اولیه ی نظارت شرکتی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی را ارائه می کنیم: (الف) مدل ارزشی مبتنی بر بازار (ب) مدل
لینک دانلود مقاله انگلیسی:
http://isihome.ir/freearticle/ISIHome.ir-21123.pdf


دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 4650 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: پی دی اف و وورد

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:2,977 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    لینک دانلود مقاله اورده شده ابتدا مقاله انگلیسی را دانلود کنید سپس نسبه به خرید ترجمه اقدامم نمایید
    ینک دانلود مقاله انگلیسی:
    http://isihome.ir/freearticle/ISIHome.ir-21123.pdf


  • محتوای فایل دانلودی:
    ترجمه فارسی+فایل مقاله انگلیسی